Clock tower - aneb tak jde čas
Obtížnost: nízká až střední
Požadavky: Ice Gloves nebo voda (water)
Start: Promluvte si se starým mnichem (Kojo) ve věži s hodinami (jižně od města Ardougne).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká až střední
Požadavky: Ice Gloves nebo voda (water)
Start: Promluvte si se starým mnichem (Kojo) ve věži s hodinami (jižně od města Ardougne).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- V mechanismu hodin chybí čtyři cogs (ozubená kola), které se nyní nacházejí v novém dungeonu pod věží. Cogy patří do čtyř pater věže. Prohlédněte si hlavní místnost, kde jsou čtyři barevné čtverce na zemi. Ty označují dveře, vedoucí k místům se stejnobarevnými tyčemi (poles), kam máte dané cogy umístit. Cogy jsou však příliš těžké, takže můžete mít v inventáři vždy jen jeden.
- Červený (red) cog - nachází se na podlaze, hlídá ho příšera Ogre (lvl 58). Tento cog patří ve věži do prvního patra na červenou tyč (red pole).
- Modrý (blue) cog - vydejte se na západ od věže a pak přes most na konci západní části mapy. Zde najděte skrytý žebřík (ladder) a sestupte jím do tunelu. Dojděte na konec tunelu a projděte falešnou zdí (odd looking wall - klikněte na ni - push odd looking wall). za ní se nachází modrý cog, který patří ve věži do podzemí (basement) na modrou tyč (blue pole).
- Černý (black) cog - použijte ledové rukavice (ice gloves) na získání černého cogu (je zčervenalý žárem). Použití vody by mělo fungovat taky. Tento cog patří do přízemí věže na černou tyč (black pole).
- Purpurový (purple) cog - projděte kolem krysí klece do vzdáleného pokoje, kde si vezměte jed na krysy (rat poison). Jděte do klece a použijte jed na koryto s potravou (foodtrough). Opusťte klec a stiskem (pull) obou pák (lever) zavřete obě brány. Některé krysy budou tak lapeny, nají se otráveného jídla a v panice pak poškodí několik tyčí. Po smrti krys projděte klecí k dolní bráně. Prozkoumejte ji (klik pravým tlačitkem myši na bránu - volba examine gate), čímž se dozvíte, že je poškozená. Protáhněte se skrz ní a seberte poslední cog. Ten patří do druhého patra věže na purpurovou tyč (purple pole).
Odměna: 1 quest points, 500 gp
Druidic ritual - aneb ...
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s druidem (Kaquemeex) v kamenném kruhu u města Taverly a zeptejte se ho, zda nemá pro vás nějaký úkol.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s druidem (Kaquemeex) v kamenném kruhu u města Taverly a zeptejte se ho, zda nemá pro vás nějaký úkol.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Kaquemeex potřebuje nechat očistit kamenný kruh. Pošle vás k Sanfewu (pravděpodobně jméno jiné osoby). Budete muset získat čtyři druhy masa. Je to maso z medvěda, krysy, krávy a nakonec z kuřete.
- Nyní se vydejte na jih do lesa. Vstupte do podzemí a pokračujte přímo. Po straně někde budou dveře. Za nimi najdete na zemi hrnec (pot), do kterého postupně dáte všechna masa, čímž zezelenají (ta masa). Nyní se vraťte nejprv ke Sanfewu, pak ke Kaquemeexovi. Konec.
Odměna: 4 quest points, herblaw skill (+250 exp = level 1->3), možnost využívat
dovednost Herblaw
Family crest - aneb ...
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: Úroveň aspoň 40 v dovednostech Mining, Smithing a Crafting.
Start: Promluvte si s Dimintheisem v jeho domku poblíž banky ve východní části Faladoru.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: Úroveň aspoň 40 v dovednostech Mining, Smithing a Crafting.
Start: Promluvte si s Dimintheisem v jeho domku poblíž banky ve východní části Faladoru.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Prvního syna najdete v Catherby poblíž lovného místa (ryby) pro členy. Je šéfkuchař (Chef) a vaří si něco v blízkém domku. promluvte si s ním a dozvíte se, že rozdělil quest na tři části a každý z bratrů má tedy jednu. Jeho díl nedostanete, doku mu nepřinesete pět různých uvařených ryb do jeho salátu (salad). Jedná se o: garnát (Shrimp), losos (Salmon), tuňák (Tuna), okoun (Bass) a mečoun (Swordfish). Až mu je dodáte, dostanete jeho část erbu (crest) a také vás nasměruje ke svému dalšímu bratrovi a k obchodníkovi s drahokamy v Al Kharid.
- Promluvte si s tímto obchodníkem, který vám řekne o muži v rokli se škorpíky (Scorpion Chasm), který je zahalen v zelené kápi a nachází se v blízkosti zdejšího šutru se zlatem (asi nejjižnější kámen na západní straně rokle). Od tohoto bratra se dozvíte, že potřebujete prsten a náhrdelník, obojí s rubínem a vyrobeno z nejlepšího zlata. Doporučí vám návštěvu dwarfa Boota (nachází se v Dwarfském podzemním dole, za kovadlinami), který ví, kde se dá takové zlato získat. Dá se vykutat v malém dungeonu na jihu Camletu - projděte kolem členskéhu dungeonu, projděte skrz povrchový důl s medvědy, až dorazíte k žebříku vedoucím do daného dungeonu.
- V tomto dungeonu jsou páčky obdobně jako v questu Ernestem the Chicken. Nejprve sejděte dolů, projděte přes Hogobliny (lvl 48) do severní jeskyně - zde stiskněte (pull) dolů páčku na severní straně, kde uvidíte potvoru Orge (lvl 58 - v jiné místnosti). Jděte k jižní stěne (dvoje dveře), projděte do místnosti a stiskněte páčku dolů. Pak se vraťte zpět k první páčce, kterou tentokráte stiskněte nahoru. Nyní můžete vstoupit do ohražené oblasti mezi místnostmi, kde vás napadne příšera Hell Hound (lvl 114). Jsou zde hned tři zlaté kameny - můžete je kutat pouze tehdy, pokud jste si předtím promluvili s dwarvem Bootem!
- Nyní vyrobte ze získaného zlata prsten a náhrdelník s rubíny (Ruby ring a Ruby necklace). Pak se vraťte zpět k rokli k onomu muži v zelené kápi, který vám výměnou dá svůj díl erbu (crest). Také vám o svém mladším bratrovi s posledním chybějícím kouskem.
- Posledního bratra najdete v hospodě Golly Boar Inn (blízko divočiny, severovýchodně od Varrocku). Je však otráven jedovatým pavoukem, takže si musíte obstarat lék (Cure potion - buď vyrobit anebo sehnat). Na oplátku za vyléčení vám řekne, kde je poslední díl erbu (crest) a jak zabít démona Chronozon (lvl 121), který ho nyní má.
- Než se za démonem vydáte do Edgevile dungeonu, musíte mít tyto runy: 4 Death, 5 Fire, 4 Water. Také ještě hůl vzduchu (Air Staff) a pokud možno nějaké nápoje na hojení a prayer. Démona najdete na konci daného dungeonu, za zónou s démony (lvl 156 ?) a pavouky (spiders - lvl 63), kde jej konečně uvidíte u Obelisku země (Earth Obelisk). Musíte na tohoto démona zakouzlit všechna blast kouzla. Po jeho smrti seberte poslední kousek erbu (crest).
- Spojte všechny tři kousky dohromady a vraťte se zpět k Dimintheisovi. Odmění vás párem ocelových rukavic (Steel gauntlets) a také vám poradí, že si můžete u jednoho jeho syna nechat změnit tyto rukavice v jednu z následujích variant: u prvního syna na kuchařské (Cooking gauntlets - spálíte méně jídla při vaření), nebo u druhého syna na řemeslnické (Crafting gauntlets - získáte více zkušenosti při zpracovávání zlata) anebo na magické (Magic gauntlets - vaše kouzla budou účinnější). Dobře si tedy napřed rozmyslete, které chcete mít (žádné další ocelové rukavice už nezískáte).
Odměna: 1 quest point, ocelové rukavice (Steel Gauntlets)
Fight Arena - aneb jaké je býti chvilku gladiátorem
Obtížnost: střední až vysoká
Start: Promluvte si Lady Servil jižně od ZOO v Ardougne.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Start: Promluvte si Lady Servil jižně od ZOO v Ardougne.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Lady Servil vám řekne, že její manžel i syn (Jeremy) byli chyceni a že potřebujete khazardské brnění (Khazard armour). Vydejte se tedy na západ od Lady a prohledejte skříně ve zdejších domech. Najdete helmu (Khazard helmet) i drátěnou košili (Khazard chainmail).
- Oblečte si khazardské brnění a jděte po cestě dolů (jako na jih?) a projděte dveřmi (kterými? kdepa?). Promluvte si se strážným (guard)m který se vám svěří se svou náklonností k alkoholu. Jděte tedy do blízké hospody, promluvte si s barmanem a získejte pivo Khali Brew. Vraťte se k strážnému, který vám výměnou za pivo dá klíč potřebný k dokončení tohoto questu.
- Získaným klíčem otevřete celu s Jeremym, který se ihned vydá do arény pomoci svému otci. Následujte jej tam. Zde se budete muset postavit obrovi (Ogre). Po jeho zabití se ocitnete v zamčené cele. Promluvte si s Hengardem (kdopa je to?) a vrátíte se do arény. Vaším protivníkem bude nejprve maxi-škorpík (Giant Scorpion), pak asi nějaký pes zvaný vyhazovač (Bouncer - hound; uf ??? haf???), a nakonec se objeví sám generál Khazard. Tomuto hlavounovi se buď můžete hrdinně postavit a zabít ho, anebo vzít nohy na ramena a utéci mu. Poté (po útěku či po vítězném souboji) se vraťte k Lady Servil, která vám poděkuje za záchranu manžela i syna.
Odměna: 2 quest points, 1 000gp, zkušenost do thieving a bojových dovedností
Fishing contest - aneb ...
Obtížnost: velmi nízká
Požadavky: rybářský prut (fishing rod), česnek (garlic), rýč (spade), fishing lvl 10
Start: Promluvte si s horským dwarfem (Mountain Dwarf) v jižním Kandarinu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: velmi nízká
Požadavky: rybářský prut (fishing rod), česnek (garlic), rýč (spade), fishing lvl 10
Start: Promluvte si s horským dwarfem (Mountain Dwarf) v jižním Kandarinu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Dwarf vás odmítne pustit průchodem. Přemluvte ho, abyste se stali přátelé. Teprve pak vám dá propustku na soutěž v rybolovu (fishing competition pass). Dále ještě musíte získat rýč (spade - v kuchyni v Draynor Manor či v domku v severovýchodní části Faladoru), česnek (garlic - v prvním patře některé budovy v Draynor Village) a rybářský prut (rybářský obchod v Port Sarim).
- Vydejte se na západ, až dorazíte k vesnici Seer's Village, pak odbočte trochu na jihozápad, čímž dorazíte na místo konání soutěže v rybolovu. Tam si promluvte s Grandpa Jack, který vám prozradí lokaci svého speciálního místečka, kde vždy chytá největší kapry. Také se dozvíte, že na jejich chycení je potřeba speciální návnady.
- Pro požadovanou návnadu se vydejte na západ kolem vesnice, dokud nedorazíte k plotu (fence). Jděte podél plotu, dokud v něm nenajdete místo s uvolněnými plaňkami (fence with loose panels). Projděte skrz a pokračujte dále k červené révě (red vine), ze kterého použitím rýče (spade) získáte návnadu (bait).
- Vraťte se zpět na místo konání soutěže. Ukažte svou legitimaci a vstupte. Promluvte si se Sinister Stranger, který vám prozradí, že nenávidí česnek. Proto použijte svůj česnek na trubky (pipes). Pak si promluvte s Bonzo, který zahájí soutěž. Vám připadne místo u trubek, které Sinister odmítl právě kvůli vůni česneku. Rybařte, dokud nechytnete maxi-kapra (giant carp), pak si znova promluvte s Bonzem. Tím jste vyhráli klání a dostanete trofej. Vraťte se zpět k Mountain Dwarf, dejte mu trofej a získáte povolení používat tuto zkratku.
Odměna: 1 quest point, možnost používat danou zkratku
Hero's quest - aneb ...
Obtížnost: velmi vysoká
Požadavky: Mining 50, herblaw 25, fishing 53 a cooking 53. Dále příslušnost k jednomu z varrockých klanů (viz quest Shield of Araav), nutnost mít přítele ve druhém klanu.
Start: Po splnění VŠECH ostatních úkolů si promluvte s Achetties u budovy cechu hrdinů (Hero Guild- severně od města Taverly).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: velmi vysoká
Požadavky: Mining 50, herblaw 25, fishing 53 a cooking 53. Dále příslušnost k jednomu z varrockých klanů (viz quest Shield of Araav), nutnost mít přítele ve druhém klanu.
Start: Po splnění VŠECH ostatních úkolů si promluvte s Achetties u budovy cechu hrdinů (Hero Guild- severně od města Taverly).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Při rozhovoru s Achetties ohledně vstupu do gildy se dozvíte, že budete potřebovat tyto tři předměty: Firebird's Feather, Cooked Lava Eel a Master Thieves Armband.
- Na získání onoho pírka (FireBird Feather)
potřebujete Ledové rukavice (Ice Glove). S krumpáčem (pickaxe) se vydejte do Pohoří bílého
vlka (White Wolf Mountain - severovýchodně od přístavu Catherby). Najdete tam rockslide -
pomocí krumpáče se dostaňte skrz. Pokračujte dále až se dostanete k bludišti se žebříky. Jděte
dolů po levém žebříku, nahoru dalším, pak dolů levým za Ice giganty a nahoru po dalším žebříku.
Poslední žebřík vede dolů, kde na vás číhá Ledová královna (Ice Queen - lvl 103). Až ji zabijete,
seberte vypadlé rukavice (ice gloves) a opusťte bludiště.
Nyní odložte veškeré brnění a zbraně v bance, ponechejte si pouze získané rukavice. Přesuňte se do Port Sarim a nastupte na loď plující do Entrany. V cíli cesty najdete Firebird, který po zabití upustí hledané pírko. S navlečenými rukavicemi (bez nich to nejde) jej seberte. - Pro získání Master Thieves Armband
potřebujete pomoc od přítele.
Člen Black Arm gangu: popovídejte si o daném předmětu s Katrine ve Varrocku, přičemž se dovíte, že musí ukrást Scar Face Pete jeho Candlesticks, a také dostanete ID papír. Nyní si obstarejte kompletní černou zbroj (Black large helmet, plate body a plate legs), navlékněte se do ní a jděte k příbytku (manson) patřícímu Scar Face Petovi. Při vstupu budete zadstaveni Garvem. Ukažte mu vaše papíry a dostanete klíč, který MUSÍTE dát svému příteli v Phoenix gangu. Váš přítel poté zastřelí Gripa, který upustí nějaké klíče. Vezměte je a jděte pokoje s poklady, kde najdete hledané Candlestick. Jeden candlestick dejte také svému příteli. Vraťte se do Varrocku a promluvte si znovu s Katrine, dostanete Master Thieves Armband.
Člen Phoenix gangu: promluvte si ve Varrocku s Straven o hledaném předmětu. Řekne vám, že musíte ukrást Scar Face Petovi jeho Candlesticks. Také se zmíní, že mají společníky v Brimhavenu na ostrově Karamaja (jmenují se Charlie the Cook a Alfonse the Waiter), v hospodě Shrimp and Parrot. Také vám řekne tajné heslo - 'Gherkin'. Až získáte klíč od svého přítele v Black Arm gangu, obstarejte si luk a šípy a pak se vydejte do dané hospody. Zde si promluvte s Alfonsem i Charliem - nezapomeňte říct to heslo. Charlie vám řekne o tajném panelu. Projděte tímto panelem, dostaňte se přes hlídací psy (Guard dogs - lvl 46) a vstupte do budovy (mansion). Pomocí klíče (od přítele) se dostaňte dovnitř. V jednom pokoji uvidíte zeď s dírami - skrz ně zastřelte pomocí luku a šípů Gripa. Ten upustí klíče, které sebere váš přítel - až získá Candlesticks, jeden vám musí dát. S tímto candlestickem se vraťte do Varrocku a promluvte si opět s Stravenem, který vám nyní dá Master Thieves Armband. - Jako poslední vám zbývá získat uvařeného lávového úhoře (cooked lava eel). Promluvte si v Port Sarim s Gerrantem ohledně výroby olejového prutu (oily rod). Budete potřebovat Blamish Snail Slime, vodu (water), lahvičku (vial) a Harralander Herb. Použijte vyrobený lektvar na rybářský prut (Fishing Rod), čímž získáte práve Oily Rod. Úhoře naleznete v členském dungeonu (Members dungeon). Najdětě oblast s černými rytíři (Black Knights), kde je vězení (jail). Zabijte stráž a seberte její klíč. Otevřete dveře vězení a promluvte si s mužem uvnitř. Za jeho osvobození dostanete od něj Dusty Key, kterým nyní můžete otevřít dveře v zóně s malými rudými démony (Red Lesser Demons - lvl 50). Za dveřmi narazíte na modré draky (Blue Dragons - lvl 105). Pak se dostanete k lávovému jezírku, kde pomocí prutu ulovíte lávového úhoře, kterého následně uvařte či upečte.
- Nyní se vraťte ke gildě (Hero's guild), promluvte si opět s Achetties a předejte jí všechny tři požadované předměty (Firebird Feather, Cooked Lava Eel a Master Thieves Armband). Nyní již můžete vstoupit do budovy Cechu hrdinů!
Odměna: 1 quest point, můžete si koupit dračí sekeru (Dragon Axe) a používat vodopád
v gildě k dobíjení dračího amuletu (Dragonstone Amulet)
Holy Grail - aneb ...
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: splněný quest Merlin's Crystal, meč Excalibur (nemáte-li už ten meč, promluvte si znova s Lady of the Sea)
Start: Promluvte si králem Arthurem (King Arthur) v Camelotu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: splněný quest Merlin's Crystal, meč Excalibur (nemáte-li už ten meč, promluvte si znova s Lady of the Sea)
Start: Promluvte si králem Arthurem (King Arthur) v Camelotu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Král vás pošle za Merlinem, který vám řekne, abyste si pro změnu promluvili s nejvyšším knězem (High Priest) na ostrově Entrana a se Sirem Galahadem žijícím ve dvoupatrovém domě v západním výběžku McGruborova lesa (McGrubor's Wood).
- Před cestou na Entranu si odložte veškeré brnění a výzbroj v bance. Pak se dostaňte na ostrov, tam jděte do kostela (church) a promluvte si s nejvyšším knězem (High Priest). Sira Galahada najdete v jeho domě, promluvte si s ním, dá vám ubrousek (??? - napkin).
- Po získání ubrousku (napkin) jděte do Draynor Manor, tam vyjděte do druhého patra (aneb třetí podlaží) a seberte dvě magické píšťalky (magic whistle - je k tomu potřeba onoho ubrousku?).
- Vezměte si s sebou meč Excalibur, obě píšťalky, dostatek jídla, výzbroj a léčivé lektvary. Jděte do Brimhavenu a jděte na západ dokud nenarazíte na jedovaté škorpíky (poison scorpions). Odtud se vydejte na sever až dorazíte ke čtvercovému kameni (??? - square plot of stone). Postavte se na něj a pískněte na píšťalku (whistle). Budete teleportováni na cestu vedoucí k Svatému Grálu (Holy Grail). V cestě vám však stojí černý maxirytíř (Black Knight Titan lvl-146 !!!), jehož můžete zabít pouze Excaliburem.
- Ohledně vstupu do hradu si promluvte s vrchním rybářem (Head Fisherman). Pak se vraťte ke hradu, najděte zvonek (Bell) a zazvoňte naň (ring the bell), což vás teleportuje dovnitř hradu.
- Promluvte si s králem, poví vám o svém synovi. Po skončení rozhovoru opět použijte píšťalku (whistle) a ocitnete se zpět na čtvercovém kameni.
- Vraťte se ke králi Arthurovi a promluvte si s ním. Dá vám zlaté pírko (Golden Feather). Hledaný syn je v V Goblin Village (severozápadně od Faladoru). Najděte pytle (sacks) a propíchněte je (???). Dejte mu pak píšťalku (znamená to, že syn byl schovaný pod těmi pytli?).
- Nyní se vraťte do hradu (kde se nachází svatý grál) a promluvte si znova s králem. Pak vyjděte po schodech nahoru, vezměte svatý grál (holy grail) a pak se vraťte do Camelotu, kde si opět promluvte s králem Arthurem. Toť vše.
Odměna: 3 quest points, zkušenost do Prayer skill
Jungle Potion - aneb ...
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s Truitusem v džunlgi jíhozápadně od Brimhavenu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s Truitusem v džunlgi jíhozápadně od Brimhavenu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Truitus vás požádá o obstarání bylin, které potřebuje na přípravu lektvaru. Ingredience jsou: Snake weed, Ardrigal herb, Sito foil herb, Volencia moss a Rogues purse.
- Snake weed - prohledejte vinnou révu na zemi jihozápadně od vesnice. Identifikujte ji a vraťte se k Truitusovi.
- Ardrigal herb - jděte do doků jihovýchodně od vesnice. Prohledejte palmu, seberte bylinku a vraťte se k Tr.
- Sito foil herb - jděte jižně od vesnice, kolem slepic (chicken), prohledejte kameny kolem ohniště. Identifikujte bylinu a zpět.
- Volencia moss - prohledejte kameny jihovýchodně od vesnice a zpět k Tr.
- Rogues purse - na severovýchod od vesnice jsou útesy. Najděte tam žebřík (ladder) a sejděte po něm do podzemí. Zde pozor na agresivní potvory Jogre (lvl 58). Prozkoumejte východní zdi jeskyně (caverns wall). Naposledy se vraťte k Truitusovi, tentokrát dostanete už odměnu.
Odměna: 1 quest point, zkušenost do dovednosti Herblaw
Lost city - aneb najděte ztracenou Atlantidu
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: Skill crafting 31 a skill woodcutting aspoň 38
Start: Promluvte si s dobrodruhem (Adverturer) v lese poblíž hradu v Lumbridge.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: Skill crafting 31 a skill woodcutting aspoň 38
Start: Promluvte si s dobrodruhem (Adverturer) v lese poblíž hradu v Lumbridge.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Dobrodruh vám řekne o tajné oblasti. Vydejte se na severovýchod, asi tak přes dvě obrazovky. Najděte strom, u kterého, když na něj kliknete pravým tlačítkem myši, budete mít v menu volby Prohledat (Search). Pokuste se jej sekerou (Hatchet) porazit (pravděpodobně neúspěšně), pak si promluvte s Leprechaunem (ten strom promluví nebo to je nějaká jiná osoba poblíž ???). Ujistěte se, že nemáte žádné zbraně či brnění. Obstarejte si si jídlo, kůži (leather) na výrobu brnění (???) a amulet (jaký?).
- Nyní jděte do přístavu Port Sarim, do zadní části doků. Promluvte si s Monk of Entrana - přenese vás do oblasti Entrana. Jděte na sever k přístřešku (shed) s dírou. Promluvte si s mnichem (Monk) a zabijte několik duchů (Ghosts). Projděte kolem velkých démonů (Greater Demon) a za nimi poražte strom. Nyní budete muset bojovat s několika duchy stromů (Tree Spirit - level 95). Vězměte pak získanou větev (branch) a použitím nože (knife) z ní udělejte hůl (staff).
- Vraťte se zpět k Leprechaunovi (ten strom nebo co, viz začátek). Pak jděte na východ do bažin (jižně od hradu v Lumbridge). Otevřete dveře (asi tam má být nějaká budova). Uvnitř (asi vás to někam přeneslo) je malé město. Zde si můžete koupit dračí meč (Dragon Sword - asi 100 000gp). Konec.
Odměna: 3 quest points, stálý přístup do ztraceného města pomocí speciální kouzelné hole
Merlin's crystal - aneb komupa tady zvoní hrana?
Obtížnost: nízká až střední
Start: Jděte do paláce Camelot - severně za pohořím bílého vlka (White wolf mountain)
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká až střední
Start: Jděte do paláce Camelot - severně za pohořím bílého vlka (White wolf mountain)
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- V paláci si promluvte s králem Artušem (King Arthur). Dále si promluvte s rytíři kolem kulatého stolu. Král po vás bude chtít vysvobození Merlina z krystalu (no, dal bych raději přednost princezně :-) ).
- Pak jděte na jih do doků. Mějte dostatek jídla, brnění i zbraň. Nechte někoho zabavit Arheina. Nyní se skryjte na jeho lodi (Stow away - asi pravým tlačitkem kliknout na jeho loď a vybrat tuto volbu). Doveze vás poblíž zámku. Tam se vyjděte po schodech nahoru (asi víckrát). Zde zabijte Sira Mordreda (má jich tam být víc, takže vyberte jednoho). Řekněte Siru Morderovi, že ušetříte jeho syna, pokud vám pomůže vysvobodit Merlina. Slezte po žebříku a ocitnete se před branou pevnosti.
- Promluvte si s výrobcem svíček (Candlemaker), který se nachází v severozápadní části doků. Zeptejte se ho na černou svíčku (Black candle). Získejte vědro (bucket) a dopuzovač hmyzu (repellent - jedině RAID! :-) ). Použijte odpuzovač na včely (bees) - najdete je severozápadně od výrobce svíček. Použijte vědro na včelí úl (beehive). Nyní s vědrem vosku (Bucket of Wax) zajděte zpět k výrobci svíček, dá vám černou svíčku. Zapalte ji pomocí sirek (Tinderbox).
- Promluvte si s Lady of the Sea (na malém poloostrovu pod městem Taverly blízko Faladoru). Jděte do přístavu Port Sarim do obchodu se šperky (Jewelry Store), dejte chléb (bread) žebrákovi (beggar). Za tento projevený soucit dostanete meč Excalibur.
- Nyní jděte do chrámu chaosu (Chaos temple) v divočině (Wilderness). Prohledejte oltář (altar - ve Wilderness lvl 13). Ono magické kouzlo je: Snarthin/Candtrick/Termanto.
- Nyní jděte k démonovi, východně od paláce Camelot. Položte kosti z netopýra (bat bones) doprostřed pentagramu, mějte přitom svíčku v inventáři. Použijte ono magické kouzlo, což zabije démona. Vraťte se do paláce Camelot. Vyjděte po jižních schodech, pak po východních schodech. Použijte meč Excalibur na krystal, čímž vysvobodíte Merlina. Konec.
Odměna: 6 quest points
Monk's Friend - aneb ...
Obtížnost: nízká
Požadavky: kbelík vody (Bucket of water), sekyrka (Hatchet či Axe - ne BattleAxe!)
Start: Promluvte si s bratrem Omadem, jižně od Ardougne.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká
Požadavky: kbelík vody (Bucket of water), sekyrka (Hatchet či Axe - ne BattleAxe!)
Start: Promluvte si s bratrem Omadem, jižně od Ardougne.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Omad vám řekne o ukradeném blanketu (přikrývka ?). Jděte na západ od mnišského hradu a sestupte po žebříku (ladder). Dostaňte se přes zloděje (thieves) a seberte ze země hledaný blanket. Vraťte jej mnichovi.
- Dalším úkolem je nalezení ztraceného mnicha, který měl přinést víno na jejich párty. Jděte nejprve trochu na sever a pak na západ, kde uvidíte opilého mnicha. Kýbl chladné vody ho přivede zpět mezi živé. Pak sekyrkou poražte strom a získané dříví (logs) použijte na opravu jeho rozbitého vozíku (wagon). Nyní se vraťte zpět k bratru Omadovi pro ukončení questu a vyzvednutí odměny.
Odměna: 1 quest point, 8 Law run, woodcutting skill (lvl +1)
Plague City - aneb ...
Obtížnost: nízká
Požadavky: lano (rope), nejméně 4 vědra vody (bucket of water) a rýč (spade)
Start: Promluvte si s Edmondem (severně od Paláce v Ardougne) ohledně jeho ztracené dcery Eleny.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká
Požadavky: lano (rope), nejméně 4 vědra vody (bucket of water) a rýč (spade)
Start: Promluvte si s Edmondem (severně od Paláce v Ardougne) ohledně jeho ztracené dcery Eleny.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- V Edmondově domě si promluvte s Alrenou, která vás požádá o sehnání Dwellberries pro plynovou masku (Gasmask - abyste mohli vstoupit do města postiženého morem - Plague City).
- Pro Dwellberries se vydejte do lesa (Mcgrubors forest), západně od Seer's vesnice, kde najděte uvolněné plaňky (loose panels) v plotu a projděte jimi (push). Pak se vraťte zpět do vesnice a vyměňte získané Dwellberies za masku (Gasmask).
- Pro vstup do města (Plague City) potřebujete věci zmíněne na začátku v požadavcích pro tento quest a ještě také obrázek Edmondovy dcery Eleny, který jste získali v jeho domě. Použijte 4 vědra vody na zem (soil - kde???) v místě, kde to hlásí Its hard to dig. Pak tam použijte rýč, čímž se propadnete do stoky (sewers). Zde se vydejte k trubce (pipe), která je zakryta mřížkou (grill). Použijte na tuto mříž lano a požádejte Edmonda, aby vám pomohl zatáhnout (...pull the rope...). Nyní můžete projít trubkou až do města (Plagued City).
- Ve měste si po vylezení z průlezu (manhole) promluvte s Jethinkem, který vás nasměruje k domu rodiny Rehinisonových s tím, abyste jim vrátili knihu (jakou???). Najděte jejich dům a zepteje se dívky v něm, budete nasměrováni k domu bez oken.
- Jedná se o morový dům (Plague house - pokuste se vstoupit, ale budete zastaveni. Pak musíte najít kancelář Bareaka (Bareaks office), která se nachází západně od průlezu (manhole), kterým jste přišli. Zde řekněte recepční či recepčnímu (receptionist), že jde o velmi důležitou věc, takže vás nechá vstoupit.
- Bareak má naneštestí kocovinu (hangover), ze které ho musíte vyléčit. Potřebujete vědro mléka (bucket of milk - použijte prázdné vědro na krávu), pak rozemelte trochu čokolády (grind some chocolate) a určitý druh trávy (snape grass). Smíchejte všechny ingredience a výsledný lektvar mu dejte (stejně si myslím. že kbelík studené vody by byl lepší :-) ). Dostanete povolení (pass), které potřebujete pro vstup do morového domu.
- Vstupte do morového domu, sejděte do podzemí (basement) a najděte Elenu. Potřebujete ještě klíč, který je schován v jednom sudu (barrel). Nakonec se vraťte zpět k Edmondovi, který vám dá odměnu za záchranu jeho dcery (bohužel, její ruka to zatím nebude :-) ).
Odměna: 4 quest points, magický svitek (magic scroll - kouzlo Ardougne
teleport - min. lvl 51)
Scorpion catcher - aneb někdo chová morčata, někdo zas škorpíky
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: Skill Prayer aspoň 31
Start: Promluvte si s Thormac the Sorcerer, kterého najdete v nejvyšším patře Kouzelnické věže (Sorcerer's Tower - jižně od Seer's Village v království Kandarin).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: Skill Prayer aspoň 31
Start: Promluvte si s Thormac the Sorcerer, kterého najdete v nejvyšším patře Kouzelnické věže (Sorcerer's Tower - jižně od Seer's Village v království Kandarin).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Thormacovi vám řekne, že mu utekli jeho škorpióni, a dá vám cage (klec, košík, síť - neviděl jsem, neví) na jejich lapení. Dostanete od něj také radu abyste navštívili Seera ve vesnici Seer's Village, který možná ví, kde by škorpíci mohli být.
- Seera vám napoví, že škorpíka naleznete v členském dungeonu (Member dungeon), mezi černými démony (Black Demon) a Jedovatými pavouky (Poison spiders). Najděte tam oslabenou zeď (strange looking wall), projděte jí (push) a chyťte prvního škorpióna.
- Vraťte se zpět k Seerovi, který vám napoví, že dalšího škorpíka naleznete u předsunuté hlídky barbarů (Barbarian Outpost - je poblíž Sorcerer's Tower). Promluvte si se stráží (Guard), která po vás bude požadovat prokázání, že jste hoden býti barbarem. Dostanete tedy certifikát Barcrawl, který vám musí podepsat všichni barbaři, kteří jsou tam uvedeni (nejsem si jist, zda jsem to přeložil správně). Až budete mít všechny podpisy, vraťte se zpět ke stráži, která vás nyní pustí dovnitř. Najděte druhého škorpíka a chyťte ho.
- Vraťte se naposledy k Seerovi, který vám dá poslední nápovědu ('Škorpión se nachází v místnosti s hnědými šaty.'). Jedná se o místnost ve druhém podlaží klášteru (Monastery - severovýchodně od Faladoru). Musíte mít dovednost Prayer alespoň 31, abyste se do tohoto podlaží dostali. Chyťte posledního škorpíka. Nyní se vraťte k Thormacovi, který vám za odměnu bude očarovávat bojové hole (Battlestaffs) za 40 000gp.
Odměna: 1 quest points, možnost nechávat si enchantovat Battlestaffs (á 40k gp)
Sheep Herder - aneb ...
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s radním (Councillor Halgrive), poblíž General Shopu v Ardougne.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s radním (Councillor Halgrive), poblíž General Shopu v Ardougne.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Nejprve si musíte obstarat ochranný oblek (protective suit). Jděte na západ do kostela (church) a promluvte si s doktorem (Doctor Orbon). Za 100 gp vám prodá ochranný oblek.
- Pak se vydejte na sever od kostela, kolem banky k farmáři jménem Farmer Brumty. Dostanete od něj otrávené krmivo (poison feed), které máte dát ovcím, až budou v ohradě (plen). Ovce jsou očíslovány jako Ovce 1 až Ovce 4 (Sheep One ... Sheep Four).
- Ve farmářově domku najděte proutek na pobízení (cattle prod). Použijte jej na ovce, čímž je přinutíte k pohybu. Musíte je naháněním a pobízením dostat do farmářovy ohrady.
- Podejte ovcím otrávené krmení, pak vezměte jejich kosti (bones) a dejte je do spalovny (furnace) v domku. Nyní se vraťte ke Halgrivovi pro odměnu.
Odměna: 1 quest point, 2 000 gp
Shilo Village Quest - aneb ...
Obtížnost: vysoká
Požadavky: absolvovaný quest The Jungle Potion, agility lvl 32, crafting lvl 20, rýč (spade), schopnost zabít monstra o levelu 80 a vyšším
Start: Promluvte si s mužem jménem Mosol, kterého najdete na ostrově Caramaja v nejjižnější části, když dorazíte k vesnici ve stěně (asi skály či kopce), kterou budete sledovat jihozápadním směrem.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: vysoká
Požadavky: absolvovaný quest The Jungle Potion, agility lvl 32, crafting lvl 20, rýč (spade), schopnost zabít monstra o levelu 80 a vyšším
Start: Promluvte si s mužem jménem Mosol, kterého najdete na ostrově Caramaja v nejjižnější části, když dorazíte k vesnici ve stěně (asi skály či kopce), kterou budete sledovat jihozápadním směrem.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Mosol vám řekne o Rashiliya, královně mrtvých, a jejím hněvu na vesnici. Máte si jít pohovořit s Trufitusem (znáte jej z questu Jungle Potion).
- Trufitus vám zase pro změnu řekne o chrámu (Temple of Ah-za rhoon). Ujistěte se, že jste se ho zeptali na vše možné, jinak nebudete moci pokračovat.
- Pro tuto část budete potřebovat rýč (spade), jídlo a dobré brnění. Jděte východně od Trufitusovy chaloupky, až najdete kládu, po které se dostanete na vedlejší ostrov. Zde se vydejte na jih, dokud nenaleznete skálu (rocks) v řece. Přehopsněte a hledejte hrbolatý povrch země (bumpy dirt). Na nalezené místo použijte rýč, čímž se propadnete do dungeonu (aneb neřežte větev na které sedíte :-) ). Rozhlédněte se a prohledejte rumiště (pile of rubble). Projděte dírou (asi schovanou za daným rumištěm) do chrámu. Prohledejte dvakrát další rumiště, čímž získáte svitek (scroll). Vydejte se dále hlouběji, přijdete k nějakým pytlům (sacks), které prohledejte pro zisk dalšího svitku. Na konci tunelu jsou nějaké šibenice, prohledejte to tam, získáte nějaké ostatky (? remains - fuj). Ven se dostanete dvěma způsoby, buď se vrátíte k rozbitému stolu (broken table) a uděláte si z něj vor (raft), anebo prohledáte mokré kameny (wet rocks) a ... (??? - choose to scale them). V obou případech se pak vraťte k Trufitusovi.
- Použijte na Trufituse svitky (scrolls) i ostatky (remains). Nyní si sami přečtěte dané svitky (chudák Trufitus asi omdlel :-) ), pak jděte k soše (statue) poblíž jeho chýše a pohřběte ostatky. Zjeví se vám duch (ghost), vyslechněte jej, dostanete kus kosti (bone shard). Vraťte se k Trufitusovi, ohlašte mu pohřbení ostatků, dozvíte se o hrobce (tomb), kterou máte, jak jinak, najít vy.
- Vydejte se tedy na západ od chýše, dokud nenarazíte na kopec s kamením a maloým domkem na vršku. Vyšplhejte po kamenech, přejděte po mostě (bridge) a přeskočte bariéru. Porozhlědněte se na ostrově po kamení, prohledejte je a zvolte možnost slézt dolů (climb down). Prohledejte něco (dolmen - ???), získáte část meče (sword pommel), svitek (scroll) a lokalizační krystal (locating crystal). Vraťte se k Trufitusovi a použijte na něj všechny nalezené předměty.
- Na výrobu náhrdelníku (asi vám to řekl Trufitus) si sežeňte dlátko (chisel - obvykle v blízkém General Shopu), kladivo (hammer) a bronzovou cihlu (bronze bar). Použitím dlátka na nalezenou část meče (sword pommel) získáte korálky (beads). Nyní jděte k nejbližší kovadline (anvil), kde udělejte drát (wire) z bronzové cihly. Spojením drátu a korálku získáte náhrdelník (necklace).
- Nejprve se ujistěte, že máte tu nejlepší výzbroj a výstroj, dostatek jídla, kousek kosti od ducha (bone shard), dlátko (chisel), korálky mrtvých (???, bead of death) a krystal. Vydejte se pak na jihovýchod kde jste našli onu kládu a přejděte zase přes ní. Nyní zamiřte na východ a opakovaně aktivujte lokalizační krystal, dokud nenajdete lokaci hrobky královny mrtvých (Tomb of Rashillya). Prohledejte stromy (trees) a najdete dveře (door). Použijte dlátko na kost, získáte klíč, který použijte na dvěře. Projděte bránou a během cesty k další bráně seberte tři sady kostí (set of bones). Pro vstup použijte na bránu kosti (bones). Prohledejte něco (???, dolmen), zaútočí na vás nejprve zombie, pak skeleton a nakonec duch, všichni s levelem 83. Po odstranění těchto nerušitelů opět prohledejte dolmen, získáte královniny pozůstatky (queen's remains). Vraťte se s nimi k první hrobce (kde jste získaly onu část meče), zde je použijte na dolmen, čímž zakunčíte quest.
Odměna: 2 quest points, crafting skill (+7k exp), přístup do Shilo Village, kde můžete
kutat nové druhy drahokamu, jako nefrit (Jade), opál (Opal) a červený topaz (Red
Topaz).
Temple of Ikov - aneb ...
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: archery lvl 35, thieving lvl 42, yew nebo magic bow (luk), 20 pařátků (limpwurt), lit candle (zapálená svíčka)
Start: Promluvte si s tajemným cizincem (Lucien) v hospodě Flying Horse (severně od hradu paladinů v Ardougne).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: archery lvl 35, thieving lvl 42, yew nebo magic bow (luk), 20 pařátků (limpwurt), lit candle (zapálená svíčka)
Start: Promluvte si s tajemným cizincem (Lucien) v hospodě Flying Horse (severně od hradu paladinů v Ardougne).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Od Luciena dostanete jeho amulet Pedant of Lucien (proč? nač? doplnění vítáno).
- Vstupte do chrámového dungeonu v severozápadním Ardougne. Vejděte do temného pokoje (musíte mít na sobě lucienův amulet) se zvířecí lebkou (pokoj je znán i jako místnost strachu). Sejděte dolů po schodišti (pro vstup musíte mít svíčku - candle) a prosekejte si cestu skrz pavučinu (klikněte na vaši zbraň, dejte use on ... a klikněte na pavučinu - spider web - může to vyžadovat pár pokusů). Zde seberte speciální boty (Boots of Lightfeet - něco jako boty lehkých nohou :-) ).
- Vraťte se po schodišti zpět a projděte jinými dveřmi (jinými než jste předtím vstoupili) v pokoji strachu. Octnete se v pokoji s kostlivci (skeletons lvl 54). Obujte se do speciálních bot (z předchozího bodu), přejděte po mostě, pak skrz dveře, seberte páku (lever) a vraťte se zpět přes most (bez oněch bot byste propadli do lávy, což by vaší postavě zajisté nebylo moc příjemné).
- Pokračujte dále do sluje a odstraňte past (trap) na páce (lever - pak ji stiskněte, pokud to sama neudělala). Nyní se vraťte na začátek podzemí k prvnímu žebříku a vstupte do ledové místnosti. Dostaňte se přes ledové pavouky (ice spiders - lvl 68) k ledovým šípům (ice arrows - objevují se v jednovteřinových intervalech), které vás po sebrání teleportují zpět ke dveřím. Seberte těchto šípů co nejvíce (při dovednosti archery na úrovni 35 jich budete potřebovat asi 50).
- Vraťte se zpět do sluje a projděte kolem místa, kde jste odstranili pasti. Najdete zamčené dveře a držák na páku (lever bracket - snadno přehlédnutelný), do kterého vsaďte přinesenou páku (lever) a stiskněte ji (pull). Tím otevřete dveře, za kterými na vás čeká ohnivé monstrum (fire monster). Lze zabít jedině ledovými šípy (ice arrows - doufám, že jich máte dostatek). A mimochodem, pro používání těchto šípů musíte mít dobý luk (Yew či Magic bow). Po zabití tohoto monstra se otevřou další dveře, kterými projděte.
- Narazíte na lávový tok, blokující vaši cestu, a čarodějnici (witch). Promluvte si s ní (použijte volbu teleport 'us'), bude chtít od vás 'dárek' v podobě 20-ti pařátků (limpwurst roots). Dejte jí je (doufám, že jste si přečetli předem požadavky na začátku tohoto návodu :-) ) a za odměnu budete teleportováni přes lávu.
- Pokračujte chodbou obydlenou kostlivci (skeletons - lvl 54) a démony (lesser demons - lvl 79) k místu, kde se respawnuje klíč (shiny key) a seberte jej. Pak se vraťte chodbou a projděte falešnou zdí (strange looking wall - push ...), čímž se dostanete do místnosti Strážců Armandylu (Guardians of Armandyl).
- Nyní máte dvě možnosti - být na straně strážců anebo s Lucienem. Pokud se rozhodnete pro strážce, sundejte si lucienův amulet, promluvte si se strážci, kteří vás požádají o zabití Luciena a dají vám jejich amulet (pedant of armandyl - umožní vám zaůtočit na Luciena). Pokud se naopak rozhodnete stranit Lucienovi, nechte si nasazený jeho amulet, pak seberte hůl (Staff of Armandyl) - pokud ji nezískáte kouzlem Telegrab, musíte pak zabít všechny strážce v mísntosti.
- Opusťte nyní místnost stejným způsobem (skrz falešnou zeď), vylezte po žebříku u lávového potoku a odemkněte si dveře klíčem (shiny key), čímž se dostanete na povrch. Jděte k lesu v západní části Edgeville (za mostem), kde uvidíte budovu. Vstupte do ní a v závislosti na volbě v předhozím bodu zabijte Luciena (lvl 20) či mu předejte hůll (staff)... Konec.
Odměna: 1 quest point, ranged skill (+10k exp), thieving skill (+10k exp)
Tree Gnome Village - aneb ...
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: sekyrku (Hatchet)
Start: Promluvte si se skřítkem (gnome) jménem Elkoy v bludišti (maze) v jihovýchodním Ardougne (asi poblíž kláštera - Monastery).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: sekyrku (Hatchet)
Start: Promluvte si se skřítkem (gnome) jménem Elkoy v bludišti (maze) v jihovýchodním Ardougne (asi poblíž kláštera - Monastery).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Po rozhovoru s Elkoyem najděte cestu skrz bludiště dokud nenaleznete ohradu s uvolněnými plaňkami (fence with loose panels). Projděte skrz (push ...) a promluvte si s Bolrenem. Řekne vám o problému (o jakémpa???) a teleportuje vás na začátek bludiště.
- Jděte na bojiště (battlefield) a najděte velitele Montaie (Commander Montai). Promluvte si s ním a dejte mu 6 kusu dříví (logs), pak si s ním promluvte znova a dozvíte se, kde najdete jeho tři stopaře (trackers).
- Všechny tři stopaře najdete v pevnosti (Stronghold). Promluvte si s nimi (dozvíte se tři čísla) a vraťte se zpět ke komandérovi. Ona čísla ve správném pořadí jsou 4,3 a 5 (asi souřadnice X,Y a výška náměru???). Zadejte je do balisty a odpalte. Dozvíte se o úspěšném zásahu.
- Jděte do pevnosti (stronghold) a vyšplhejte (climb) po zdi. Ve věži (tower) je orb (koule???). Vraťte se zpět do bludiště a promluvte si znovu s Elkoyem, budete teleportováni do vesnice trpaslíků. Tam si promluvte s Bolrenem, od kterého se dozvíte o krádeži dvou orbů Khazardovými muži.
- Vraťte se na bojiště (battlefield) a vydejte se na sever, kolem pevnosti (stronghold), dokud se nedostanete na samý konec bojiště. Najdete zde Khazard Warlord (lvl 100), kterého musíte zabít, abyste získali oba orby. Pak jděte zpět za Elboyem, který vás opět teleportuje do vesnice. Promluvte si s Bolrenem, který pak zahájí obřad (budete asi pasováni na skřetího rytíře :-) ).
Odměna: 2 quest points, 15 000 zkušenosti do atack skill, Gnome Amulet of
Protection (Skřítčí Amulet Obrany), schopnost hovořit k Spirit Tree (Duch stromu) a
teleportace.
Tribal totem - aneb ...
Obtížnost: velmi nízká
Požadavky: 60 gp, thieving lvl 21, přečtenou Ardougne's History in Tourist Guide (Historie Ardougne v turistickém průvodci)
Start: Promluvte si s Kanuagi Maiu v Brimhavenu (na ostrově Karamaja jděte kolem škorpiónů k bráně).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: velmi nízká
Požadavky: 60 gp, thieving lvl 21, přečtenou Ardougne's History in Tourist Guide (Historie Ardougne v turistickém průvodci)
Start: Promluvte si s Kanuagi Maiu v Brimhavenu (na ostrově Karamaja jděte kolem škorpiónů k bráně).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Promluvte si s ním a najděte loď plující do Ardougne. Lístek stojí 30 gp. V Ardougne najděte člověka jménem RPDT worker. Poblíž je budova se dvěmi bednami (crates). Prohledejte pravou bednu, až získáte štítek s adresou (address label). Použijte jej na levou bednu a onomu muži ve vedlejší budově řekněte, aby ji doručil.
- Nyní nalezněte kouzleníka (wizard) v domě s modrou podlahou (možná je nutno s ním promluvit ještě před rošádou s adresními štítkami na bednách). Požádejte ho o teleportování.
- Ocitnete se v domě. Klikněte na první dveře a použijte kombinaci BRAD (nejdříve si ale musíte promluvit se zahradníkem (gardener) venku). V novém pokoji projděte dveřmi (musíte otevřít (pick) zámek) vedoucí ke schodišti (stair). Na schodiště ale nevstupujte, dokud z něj neodstraníte past (search for traps). Poté se ocitnete v místnosti s truhlou (chest), ze které vezměte totem. Nyní se vraťte do místnosti, kam jste byli teleportováni, a sestupte po žebříku (ladder). Vraťte se do Brimhavenu ke Kangui Maui a předejte mu totem.
Odměna: thieving skill (lvl +2), 5 uvařených mečounů (cooked swordfish)
Waterfall Quest - aneb ...
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: šest run vzduchu (air), země (earth) a vody (water), plus lano (rope - buď dodat 4 klubka bavlny Nedovi v Draynor Village anebo přímo koupit od Arhelna u loďky v Catherbury).
Start: Promluvte si s Almera, kterou naleznete, půjdete-li v Ardougne podél řeky až k poslednímu domku.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední až vysoká
Požadavky: šest run vzduchu (air), země (earth) a vody (water), plus lano (rope - buď dodat 4 klubka bavlny Nedovi v Draynor Village anebo přímo koupit od Arhelna u loďky v Catherbury).
Start: Promluvte si s Almera, kterou naleznete, půjdete-li v Ardougne podél řeky až k poslednímu domku.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Vstupte na vor (board raft) a promluvte si s chlapcem (boy). Vystupte na melém ostrově, jděte do domu pro turisty (Tourist house) a promluvte si s Hadleyem. Vyjděte pak po schodech nahoru, prohledejte knihovny (bookcases) a přečtěte si knihy Book of Baxtorian (patrně se zde dovíte o Glarial's pebble a Glarial's gravestone ???).
- Jděte nyní do bludište Gnome (kde???) a najděte žebřík (ladder - sestoupit dolů či vylézt nahoru???). Jděte na východ a prohledejte bedny (crates), v jedné z nich bude klíč (key). Poblíž budou pravděpodobně oxidovat Hogoblins (lvl 32), Zombies (lvl 24) a maxi-netopýři (Giant Bats lvl 32). Nyní se vydejte na západ a klíčem oteřete bránu (gate). Promluvte si s Glorie, pak prohledejte hromadu harampádí (pile of junk), kde naleznete hledaný Glarial's pebble (asi nějaký speciální kamínek).
- Zajděte si do nejbližší banky a odložte si veškeré zbraně i brnění. Hledaný Glarial's gravestone (asi Náhrobní kámen Glarialů) je severozápadně od turistického průvodce (Tourist guide). Použijte Glarial's pebble na tento náhrobní kámen a budete teleportováni do dungeonu. Pobyt vám tam budou stěžovat Zombies (lvl 24), Skeletons (lvl 24) a Moss Giant (lvl 62) - nezapomeňte, že nemáte žádnou zbroj ani zbraň!. Vydejte se na sever a prohledejte skříň (cupboard), naleznete Glarialskou urnu (Glarial's Urn). Nyní jděte na jih a projděte falešnou zdí (push odd looking wall). Prohledejte Glarial's Tomb (hrob či hrobka Glarialů), získáte Glarialský amulet (Glarial's Amulet).
- Vraťte se zpět do banky a plně se napakujte kromě zboje a zbraní také jídlem, léčivými nápoji a nakonec vezměte i lano (rope). Jděte k Almeřinu domu a naloďte se na vor (board the raft). Použijte lano na každá strom bez listí (leafless tree), dokud se nedostanete dovnitř vodopádu (waterfall). Navlékněte si amulet (Glarial's Amulet) a otevřete dveře. Za nimi na vás v dungeonu číhají maxi-netopýři (Giant Bat lvl 32), stínoví pavouci (Shadow Spiders lvl 53), mágští kostlivci (Skeleton Mage lvl 21), kostlivci (Skeleton lvl 25 i 54), ohniví obři (Fire Giant lvl 109 !) a krysy (Rat). Vydejte se východní chodbou a v bedně (crate) najděte klíč (key). Vraťte se a vydejte se tentokráte západní chodbou, kde za oblastí s ohnivými obry (Fire Giant) najděte falešnou zeď (odd looking wall), kterou projděte (push ...). Na zamčené dveře použijte získaný klíč. Použijte na každý kamenný podstavec jednu runu vzduchu, země a vody (je tam tedy šest podstavců???), pak položte amulet (Glar. Amulet) na kamennou sochu (Stone Statue). Použijte urnu (Glar. Urn) na kalich (Chalice). Toť vše.
Odměna: 1 quest point, 2 zlaté cihly (gold bar), 2 opracované diamanty (cut diamond), 40
mith seeds (40 čeho ???)
Witch's house - aneb ...
Obtížnost: střední
Start: Promluvte si s chlapcem (Boy) za domem čarodějnice ve městě Taverly.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
Obtížnost: střední
Start: Promluvte si s chlapcem (Boy) za domem čarodějnice ve městě Taverly.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
- Chlapec bude po vás chtít přinést zakutálený míč. Prohledejte tedy nejprv rohožku (mat) pře domem - získáte tak klíč od předních dveří (Front door key). Otevřete si s ním dveře a vstupte. Vyjděte do prvního patra, najděte diář (Diary) a přečtěte si jej.
- Nyní sejděte dolů do suterénu domu. Pomocí rukavic (gloves) si otevřete bránu. Prohledejte skříňku (cupboard), získáte tak magnet. V zadní místnosti položte na zem sýr. Objeví se krysa, na kterou použijte magnet. Pak budete moci projít dveřmi. Pokuste se dostat do přístřešku (shed), pak vstupte do druhého zadního pokoje (vedle toho s krysou). Ihned jej opusťte a vrattě se k přístřešku. Nyní do něj budete moci vstoupit. Napadnou vás čtyři měňavci (shape shifter), po jejich zabití seberte ze země hledaný míč (ball) a vraťte jej chlapci (Boy). Konec.
Odměna: 4 quest points