Jdi na obsah Jdi na menu
 


Black Knight's Fortress - aneb dělejte špióna pro bílé rytíře
Obtížnost: vysoká
Start: Navštivte Hrad bílých rytířů (White knights castle) ve Faladoru v Asgarnii a promluvte si se Sir Amik Varze v prvním patře tohohto hradu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Poté, co mu slíbíte, že se pokusíte zjistit, co je ta tajná zbraň černých rytířů, si nejdříve zajděte za klášter (Monastery) do zahrádky pro jednu hlávku zelí (cabbage), pak se teprve vydejte do Pevnosti černých rytířů (klášter je na severovýchodě Asgarnie, pevnost je kousek od něj na západ). Dovnitř se dostanete pouze dveřmi ve východní části budovy, a to jen pokud máte oblečenou uniformu stráží (tj. malou bronzovou helmu (Medium Bronze Helmet) a železnou drátěnou košili (Iron Chain Mail)) - obojí si buď zajděte koupit do příslušných obchodů (v Barbarian Village a v jižním Faladoru), anebo si ji 'vypůjčíte' od lelkující stráže (přece je nenecháte se flákat, ne?). Po projití dveřmi si zase můžete obléct to nejlepší co máte (alespoň doufám, že máte něco lepšího než tohle).
  • Uvnitř projděte podezřelou zdí (Odd looking wall), která je napravo od vás. Za ní vyjděte po žebříku do prvního patra a zvolte poslouchat (listen) na "mřížce" (grill) v západní zdi této místnůstky. Zde uslyšíte od třech spiklenců za zdí, že ona tajná zbraň je nápoj neviditelnosti (Invicibility potion), který se zrovna vaří v kotli, a že na jeho dokončení je potřeba přidat ještě speciální zelí ze záhonu v Draynor Manor, žádné jiné, jinak bude vše ztraceno (jaképak zelíčko je čistě náhodou ve vašem inventáři? :-).
  • Jděte zpět po žebříku zpět do vstupní místnosti. Další dveře zde vedou do větší místnosti se třemi černými rytíři (Black Knight - level 46). Když se pokusíte vejít dovnitř, stráž vás upozorní, že není vhodné jít teď dovnitř, poněvadž rytíři mají teď velmi důležité jednání (kují pikle). Řekněte, že jdete přesto dovnitř (I'm going in anyway - tak nějak asi) a tím projdete dveřmi. Ihned po vstupu na vás zaútočí jeden rytíř (pouze je-li volný). Z boje klidně můžete utéct, rytíř vás nebude pronásledovat. Dokud se pak nepokusíte projít druhými dveřmi, nebudou si vás pak všímat. Nejlepší je projít těmito dveřmi ke schodišti ve chvíli, kdy v místnosti není žádný rytíř, který by neměl nic na prácí (tj. pokud jsou mrtví nebo zabráni bojem s ostatními hráči). Jinak při každém pokusu o projití budete vždy napaden (dá se opět utéct z boje).
  • Vyjděte po schodech a pak po žebříku do druhého patra. Severně od vás je další podezřelá zeď (odd looking wall), kterou projděte. Zde použijte obyčejné zelí (doufám že jste ho mezitím nesnědli!) na díru v podlaze (Use cabbage with hole). Pokud jste vše udělali správně, uslyčíte něco jako 'To muselo zničit tajnou zbraň' (That must have ruined the secret weapon). Zpáteční cesta je bez nebezpečí. Vraťte se zpět k Sir Amik Varze pro odměnu (docela by mě ale zajímalo, co by se stalo, pokud byste do té díry dali opravdu to speciální zelí z Draynor Manor - černí rytíři by ovládli hrad ve Faladoru? Nějaký dobrovolník? :-).
Odměna: 2 500gp, 3 quest points

Cook's Assistant - aneb je libo škrabat brambory v kuchyni?
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s kuchařem (Cook) v hradní kuchyni v Lumbridge o práci.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Kuchař se vám svěří se svým problémem - brzo se v hradu bude konat slavnost a on nemá potřebné ingredience a ani čas je sám sehnat. Naštěstí se mu ochotně nabídnete vy :-). Řekne vám, že nutně potřebuje tyto tři věci: vejce (egg), mléko (milk) a mouku (flour).
  • Vejce získáte na slepičí farmě severovýchodně od hradu (od hradu na východ přes řeku a pak severně po cestě).
  • Mléko získáte použitím džberu (bucket) na krávu (cow). Džber se obvykle povaluje někde poblíž nebo jej můžete zakoupit v obchodě (General Shop).
  • Mouku získáte z pšenice (wheat), kterou můžete sebrat v okolí slepičí farmy. Potřebujete ještě také kotlík (pot - k dostání také v obchodě). Dojděte s tím do mlýna (windmill - severně od Lumbridge v blízkosti ovčí farmy) a vyjdětě do druhého patra. Zde dejte klas pšenice do násypníku (hopper) a spusťte ho (operate the hopper). Poté sejděte zpět do přízemí a použitím kotlíku na mouku ji naberte. Se všemi třemi věcmi se vraťte do hradní kuchyně za kuchařem (kdepa, ochutnat nedostanete :-)). Nyní už můžete používat zdejší plotnu (range - ta přidává blíže neurčený malý bonus k vaření).
Odměna: 1 quest point, cooking skill (+3[level 1-4]), možnost používat zdejší plotnu (range)

Demon Slayer - aneb vaším osudem je zbavit svět strašného démona
Obtížnost: střední
Start: Promluvte si s cikánkou (Gypsy) na náměstí ve Varrocku v Misthalinu (obvykle se nachází v blízkosti obchodu se šaty - Cloth Shop).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Cikánka vám za asi 1gp odhalí vaši budoucnost. Dozvíte se, že jste předurčeni spasit svět před strašným démoném (Delrith), kterého jeho příznivci právě vyvolávají v kamenném kruhu jižně od Varrocku. Kduž naposledy tento démon vkročil na zem, zničil celý Varrock. Nakonec ho zastavil bájný hrdina (jméno si nepamatuji) pomocí zázračného meče Silverlight. Tento meč je uložen ve zdejším hradě a stará se o něj rytíř (Sir Prysin), kterého najdete v západní části zámku.
  • Řekne vám, že meč je zamčen v truhle na se třemi tři zámky a že pro větší bezpečnost dal tyto tři klíče třem různým lidem. Prvním je on sám :-), ale naneštěstí ho upustil do dřezu v hradní kuchyni :-(, druhým je velitel stráží (Captain Rovin) a třetím je trochu bláznivý kouzelník (Traiborn the wizard).
  • První klíč získáte, pokud naberete vodu do džberu (bucket) z dřezu (sink) v hradní kuchyni (obojí najdete ve východní části hradu). Naplněný džber vylejte do kanálu (drain) venku hned za kuchyňskou zdí. Pak se vydejte do varrockých stok, jejihž ústí najdete na cestě v okolí severní varrocké brány. Hned po slezení po žebříku uvidíte klíč na druhém břehu stoky. Je zde jen pár krys, takže se není čeho bát.
  • Druhý klíč získáte velmi snadno po rozhovoru s velitelem stráží v druhém patře hradu (přístupné po žebříku v severozápadní části).
  • Třetí klíč má bláznivý kouzelník v prvním patře Čarodějnické věže (Wizard Tower) na ostrůvku v jihozápadní části království Misthalin. Jelikož to ale nemá v hlavě v pořádku, tak nechtěně uzavřel pomocí kouzla klíč do skřínky. Otevřít ji může pouze po vykonání obřadu, na který potřebuje 25 kostí (bones). Ty si můžete vyžádat od jeho přátel kouzelníků (wizard) - stačí je k tomu jen přemluvit pár ranama sekerou či mečem :-). Až mu dodáte poslední hromádku kostí, dostanete poslední klíč. Nyní se vraťte zpět do hradu.
  • Sir Prysin s pomocí vašich klíčů odemkne truhlu a dá vám z ní meč Silverlight. Démona totiž můžete zranit a zabít pouze s pomocí tohoto meče. Vydejte se tedy nyní na křížovou výpravu proti démonovi. Ten se prochází klidně v kamenném kruhu mezi svými příznivci, jižně od Varrocku. Jeho příznivci, černokněžníci (Darkwizard), se vám v tom pravděpodobně budou snažit zabránit, ale obvykle jsou příliš zaneprázdněni ostatními hráči, kteří z nich vytřásají runy :-). Pro úspěšné zabití Delritha musíte vybrat správnou reinkarnaci, jinak se mu obnoví zdraví (jsou to ta jména, která na vás cikánka vychrlila na začátku - pamatujete si je ještě? :-). Naštěstí je to vždy ta nejnižší (čtvrtá) volba z menu, které se vám v pravý okamžik rozbalí v levé horní části obrazovky. No a svět je opět zachráněn (ale že by se něco změnilo, např. že by se zpívaly balady o vašem hrdinství, to ne :-). Odměnu dostanete ihned po smrti Delritha (on se sice za chvíli objeví znovu, ale to už je problém dalšího vyvoleného :-).
    Silverlight si po splnění úkolu nechte, je později velmi užitečný při boji s Lesser i Greater Démony - pokud ho máte v ruce v okamžiku, kdy zahájíte boj s jakýmkoliv démonem, objeví se hláška 'As you strike the demon with silverlight he appears to weaken a lot' a démon má opravdu snížené bojové vlastnosti - boj je pak mnohem lehčí. Po první ráně se Silverlightem už můžete klidně přepnout na jinou lepší zbraň.
Odměna: 3 quest points, meč Silverlight

Doric's Quest - aneb pronajměte si kovadlinu u Dorika
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s výrobcem amuletů (Doric) v jeho kovárně severozápadně od Faladoru v Asgarnii.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Doric zrovna potřebuje přinést na výrobu amuletů tyto materiály - 6 hromádek hlíny (clay), 4 mědi (copper ore) a 2 železa (iron ore).
  • Měd si můžete obstarat snadno (k nalezení v každém dole, potřebný mining level jen 1), železo (taktéž všude, ale nutné mining alespoň 15). Obojí můžete také obvykle koupit hned za vchodem do dwarfského podzemního dolu. Hlína je už těžší sehnat, minig level stačí sice i jen 1, ale k nalezení je asi jen v povrchovém dole jihozápadně od Varrocku a v podzemním dwarfském dole těsně před oblastí se škorpióny. Ač je to zvláštní, hlínu nemůžete jen tak vyrýpnout ze země, ale musíte ji vykutat krumpáčem (pickaxe) ze skály (rock) tak jako každou rudu. Až budete mít vše, jděte si opět promluvit s Dorikem. Nyní už budete moci používat jeho kovadliny (anvil).
Odměna: 180gp, 1 quest point, mining skill (+1[level 45-46]), možnost používat Dorikovy kovadliny (Doric's anvil)

Dragon Slayer - aneb ochutnejte život drakobijce
Obtížnost: velmi vysoká
Požadavky: Combat level alespoň 50, skill smithing 34 a skill magic aspoň 33
Start: Promluvte si s mistrem (Guildmaster) v budově cechu šampiónů (Champions Guild) jihozápadně od Varrocku. Zeptejte se jej, zda ví, kde můžete získat hrudní pancíř z runite (Do you know where I could get a rune plate mail body?).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Guildmaster vás odkáže na Oziacha, kterého najdete v domku severně od Barbarian Village. Oziach však prodává tento pancíř pouze opravdovým hrdinům. Abyste mu dokázali, že vás může mezi ně počítat, musíte zabít draka (maličkost :-). Řekne vám, že budete potřebovat najít tři části mapy a získat protidračí štít (antidragon shield). Dostanete také od něj ještě klíč.
  • První část mapy získáte v labyrintu, který se nachází severně od Rimingtonu. Klíčem, který jste dostali od Oziacha, si otevřete vstupní dveře. Nyní musíte zabíjet tak dlouho krysy, dokud po nějaké nezůstane na zemi červený klíč (red key), se kterým si otevřete dveře úplně vpravo. V dalším patře získáte tentokráte z duchů klíč oranžový (orange key), který pasuje do druhých dveří zleva. Dále se postupuje obdobně - žlutý klíč (yellow key) na pravé dveře, modrý klíč (blue key) na pravé dveře a fialový (violet key) na dveře vedoucí k malému démonu (Lesser Demon). Od něj získáte poslední klíč - černý (black key), jímž otevřené dveře vám zpřístupní truhlu s hledanou první částí mapy. Pokud některý klíč najdete na zemi, můžete ho samozřejmě použít taky.
  • O druhé části mapy se více dovíte od jednoho z velitelů goblinů v Goblin Village. Řekne vám, že ji má goblin jménem Wormbrain uvězněný ve vězení v přístavu Port Sarim. Zabít ho můžete jedině lukem či magií, na získání jeho mapy použijte telekinetické kouzlo (Telekinetic Grab - magic lvl-33 - viz ref). Může pomoci speciální kouzelnické pivo ve Faladoru (ale jen trochu).
  • O třetí části mapy vám poví více věštkyně (Oracle) v oblasti ledových hor (Ice Mountains). Dozvíte se od ní (nepřímo) seznam věcí potřebných pro získání této části mapy. Jsou to: hedvábí (silk) od obchodníka v Al-Kharid, humří past (lobster pot) z obchodu s rybářskými potřebami v Port Sarim(fishing shop), nevypálenou misku (unfired bowl) z hlíny (clay - její získání viz Doric's Quest, bod druhý - ref) smíchané s vodou (=> soft clay) a uhnětené na hrnčířském kruhu v Barbarian Village, a nakonec kouzelnické pivo (Wizard Mind Bomb) z hospody ve Faladoru. S těmito čtyřmi věcmi jděte do dwarvského dolu, kde projděte prvními dveřmi nalevo za obchodem s rudou (musíte mít vše v inventáři). Za nimi najdete v truhle poslední část mapy.
  • Nyní se vydejte do hradu v Lumbridge. Promluvte si se zdejším vévodou (Duke of Lumbridge), najdete ho v prvním patře hradu. Získáte od něj protidračí štít, bez kterého nemáte v boji proti draku žádnou šanci.
  • V přístavu Port Sarim najděte námořníka (Klarense - obvykle se nachází hned pod obchodem se sekerami). Kupte od něj poškozenou loď jménem Lady Lumbridge za 2 000 gp. Na její opravu potřebujete 3 prkna (plank) a 12 hřebíků (nails). Prkna najdete v divočině (Wilderness), když se vydáte na sever od hospody v lese severně od Varrocku (ta prkna jsou v ruinách na úrovni okolo 16, u lávové říčky, blízko jednoho Giganta (když si šikovně stoupnete ke zdi, můžete tam jedno prkno opakovaně sebrat). Hřebíky si vyrobíte ze šesti ocelových cihel (steel bar) na kovadlině (anvil) - hřebíky ale můžete vyrobit pouze na kovadlinách ve dwarvském podzemním dole nebo v kovárně ve Varrocku. Nyní vejděte na loď a vyspravte tím díru v podpalubí.
  • Nyní potřebujete najmout posádku na loď. Stačí vám pouze starý námořník Ned (v Draynor Village). Pořádně se napakujte na boj s drakem (posilovací nápoje, hodně výživné potravy, protidračí štít, co nejlepší výzbroj a výstroj, runy,...), naloďte se, přikažte Nedovi odrazit od břehu a hurá za drakem. Upozornění: při boji s drakem NELZE využívat prayers!
  • Na dračím ostrově sejděte po schodech do podzemí a vejděte do dračího doupěte. Živý odejít odtud může jen jeden... Nezapomeňte se vyzbrojit protidračím štítem, jinak z vás bude křupavě propečená voňavá pečínka dříve než byste dořekli slovo 'pumpička' :-). Drak (Dragon) má mimochodem level 110.
  • Jelikož je loď zase poškozená, musíte najít jinou cestu z ostrova. A tou je tajný průchod na konci dungeonu, kterým se dostanete na ostrov Karamaja. Nyní můžete zajít zpět za Oziachem a koupit si od něj nejlepší pancíř z runite za pouhých 65 000 gp.
    Pokud náhodou nemáte potřebných 30gp na zakoupení lístku na cestu z Karamaja do Port Sarim, můžete si je vydělat u zdejšího plantážníka chvilkou práce na jeho banánové plantáži :-). (Mimochodem, co se vlastně stalo s chudákem Nedem?...)
  • Pokud jste náhodou měli smůlu a po souboji s drakem jste se objevili uprostřed Lumbridge, jen se třemi nejcenějšími předměty (aspoň doufám, že jste na draka nešli s prázdnýma rukama), tak nevadí, Ned dostal loď zpět do Port Sarim (pouze nevím, jak to dokázal, když už při přistání na tom ostrově do ní udělal díru). Takže stačí jen znova ucpat díru, opět si vzít protidračí štít od vévody, doplnit zbroj, zásoby, mapu a můžete vyrazit na nový pokus (jednou se vám to přeci podařit musí :-)).
Odměna: 2 quest points, 18 000 experience do strength skill, možnost koupit si a používat hrudní pancíř z runite (Rune Plate Mail Body)
Poděkování: TomasV

Ernest the Chicken - aneb najděte Veronice jejího moulu Ernesta
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s Veronikou, kterou najdete v blízkosti brány v Draynor Manor v Misthalinu. Požádá vás o nalezení jejího přítele Ernesta, který šel do blízké budovy zeptat se na cestu a ještě se nevrátil.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Chudák Ernest se šel zeptat šíleného vědce (Professor Oddenstein), pracujícím na tajemném přístroji (Machine) ve druhém patře, a ten jej nedopatřením proměnil v kuře (Chicken). Stroj mu mezitím jacísi gremlini poškodili ukradením tří důležitých součástek: tlakoměr (Pressure Gauge), gumovou hadičku (Rubber tube) a konévku s olejem (Oil Can). Musíte je tedy najít, aby Ernest mohl získat zpět svou podobu.
    Dveře do budovy fungují pouze jako jednosměrka (pouštějí jen dovnitř), ven se dostanete dveřmi v nejvýchodnější místnosti v přízemí.
  • Tlakoměr - nachází se ve fontáně v zahradě. Naneštěstí se ve fontáně usídlily také piraňy (nebojte, není možné tam omylem sáhnout, vaše postava má naštěstí dostatečně vyvinutý pud sebezáchovy). Ale v prvním patře budovy lze nalézt krmení pro ryby (Fish Food), které je jižně od schodiště, po kterém jste přišli. Vaším cílem však není ryby nakrmit, ale odstranit. Takže si v přízemí zajděte ještě pro trochu jedu (Poison) do kuchyně (západně od hlavního schodiště), smíchejte to s jídlem a jděte nakrmit věčně hladové pirani. Výsledek je očekávaný - nyní můžete bez obav ponořit ruku do fontány a vyndat ven hledaný tlakoměr (Pressure Gauge).
  • Gumová hadička - nachází se v přízemí v malé místnosti(closet). Ta je ale zamčená. Klíč je v kompostu (Compost heap) v zahradě. Na jeho vyhrabání potřebujete rýč (Spade), která je k nalezení v nejvýchodnější místnosti v přízemí. Získaný klíč použijte k odemčení dveří do komůrky (přítomný skeleton není agresivní, tedy pokud nedostanete nápad pošimrat ho mezi žebry ostřím meče :-). Vezměte hadičku (Rubber tube).
  • Konévka s olejem - nachází se v podzemí, do kterého se dostanete po žebříku v nejzápadnější místnost v přízemí. Tento sklep slouží k procvičení vašich logických a kombinačních schopností, aneb 'Když stisknu tuto páčku, copa se kdepa otevře?'. Jeden způsob je strávit tam nějaký čas zkoumání, které dveře jsou při jaké kombinaci páček otevřené (dá se to zvládnout). Druhý způsob předpokládá, že vaše lenost je větší než vaše poctivost :-), takže v následujícím bodu nápovědy je podrobná cesta od vypínače k vypínači přes které dveře. Návod předpokládá, že všechny páčky jsou ve výchozí pozici - pokud už jste se o něco neúspěšně pokoušeli, nevadí, prostě opusťte podzemí a zase se tam vraťte - páčky se vrátí do výchozích pozic.
  • V první místnosti stiskněte (Pull) páčky A a B (všechny jsou na stěnách). Poté projděte severovýchodními dveřmi. Stiskněte páčku D. Projděte nejprv jihozápadními, pak jižními dveřmi. Opět stiskněte páčky A a B. Pak projděte postupně severozápadními, západními a severními dveřmi. Stiskněte páčky E a F. Nyní jděte na východ skrz dvoje dveře do místnosti s páčkou C, kterou stiskněte. Vraťte se přes severozápadní a pak západní dveře. Opět stiskněte páčku E. Finální cesta ke konévce vede nyní postupně přes tyto dveře: východní, jižní, jížní a západní.
  • Nyní tedy seberte konévku (Oil Can) a jděte se všemi věcmi zpět za šíleným vědcem, předejte mu je, čímž bude Ernestovi vrácena jeho lidská podoba a vy dostanete svou odměnu (mimochodem, Ernest se zpátky k Veronice nijak nehrne - že by mu jako kuřeti bylo lépe než s ní? Pokud vím, tak je Veronika u brány stále sama :-).
Odměna: 4 quest points, 300 gp

Goblin Diplomacy - aneb dělejte módního návrháře pro gobliny
Obtížnost: střední
Start: V hospodě v Port Sarim si promluvte s výčepním (Bartender). Zmíní se o válce goblinů kvůli sporu o barvě brnění.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Jděte do vesnice goblinů v severozápadní části Asgarnie a promluvte si s General Wartface či General Bentnose (kdopa asi vymýšlel jejich jména? Pro neznalé viz slovník :-). Řeknou vám, že hledají novou barvu pro jejich brnění. Budete potřebovat tři jejich brnění, které občas zůstávají po zabitých goblinech.
  • Nyní budete potřebovat obarvit jejich brnění. Promluvte si s čarodějnicí Aggie v Draynor Village. Obvykle je vně východní budovy. Zeptejte se jí na všechny tři barvy - jaké přísady budete potřebovat.
  • Požadované přísady jsou: červená barva (red dye) - 3 červené bobule (redberry), žlutá barva (yellow dye) - 2 cibule (onion), modrá barva (blue dye)- 2 listy indigovníku (woad leaf).
  • Červené bobule (redberry) jsou v lese jižně od Varrocku a také v obchodě s jídlem (Food Shop), cibule (onion) je na zahrádce za domkem, který je jižně od větrného mlýnu (Windmill) v Misthalinu, nebo na zahrádce severně od Rimmingtonu v Asgarnii. Listy indigovníku (woad leaf) koupíte od zahradníka Wyson v parku ve Faladoru - pokud mu za jeden list nabídnete celých 20gp, dá vám listy hned dva za to jak jste štedří (nebo spíš sečtělí, když tohle čtete :-).
  • Přineste všechny přísady a 15gp k Aggie a nechte si od ní udělat postupně všechny tři barvy. Použijte žlutou (yellow) na červenou (red), čímž získáte oranžovou barvu (orange dye). Nyní použijte oranžovou barvu na jedno brnění a modrou barvu na druhé brnění. Třetí brnění nechte v originální barvě.
  • Vraťte se zpět do vesnice goblinů v Asgarnii a promluvte si s jedním z generálů. Dáte jim oranžové brnění, které se jim nebude líbit. Pak jim dáte tmavě modré brnění, které se jim taky nebude líbit (nemáte chuť je nečím praštit?). Nakonec jim dáte brnění v původní barvě, které se jim nakonec líbit bude (patrně jim došlo, že pokud odmítnou i tuto barvu, tak při vašem způsobu získávání jejich brnění by se výsledku nemusel nikdo z nich dožít :-).
Odměna: 5 quest points, crafting skill (+2[level 2-4]), 1 gold bar

Imp Catcher - aneb chytněte si svého Impa :-)
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si kouzelníkem (Wizard Mizgog) ve druhém patře Čarodějnické veže (Wizard Tower), kterou najdete na ostrůvku jihozápadně od Lumbridge.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Kouzelníkovi ukradli malí skřítkové (Imp) čtyři korálky v těchto barvách: černé (black bead), červené (red bead), bílé (white bead) a žluté (yellow bead). Pro ilustraci je zde obrázek, jak tyto korálky vypadají - obr. Tak se tedy vydejte na křížovou výpravu proti těmto malilinkatým mrštným červeným čertíkům (vypadají jako zmenšeniny démona Delritha z kamenného kruhu před Varrockem.
  • Jelikož skřítkové ukradli také i spoustu jiným zbytečností, je získání korálků jejich zabíjením značně zdlouhavé. Impové jsou totiž velmi malí a mrštní, takže ačkoliv nepředstavují pro vás téměř žádnou hrozbu, je velmi obtížné pro nováčka (ofic. termín newbie :-) ) je zasáhnout, navíc často utíkají z boje (takže je často pronásledujete přes půl mapy a pak je dorazí vám před nosem někdo jiný :-( ). Naneštěstí se už úkol nedá splnit tím, že byste chybějící korálky získali/vyměnili/koupili od jiných hráčů, takže vám nezbývá nic jiného než si je obstarat sami.
    Až je budete mít všechny, zajděte si promluvit opět s kouzelníkem. Jako odměnu dostanete také Amulet přesnosti (Amulet of Accuracy), který přidává +4 k přesnosti zbraně (weapon aim), je-li používán (wield).
Odměna: 1 quest point, magic skill (+3[level 12-15]), Amulet of Accuracy (+4 k weapon aim)

Pirate's Treasure - aneb najděte poklad slavného Morgana
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s Redbeard Frank v hospodě v Port Sarim. Zeptejte se ho, zda neví o nějakém pokladu (Do you know where any treasure is?).
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Jděte na molo k lodi do Karamja a kupte si lístek od Captain Tobias nebo The Sailor. Lístek stojí 30gp.
  • Až se dostanete na ostrov, jděte do prvního obchodu nalevo a kupte jeden Karamja Rum za 30gp.
    Pak jděte do prvního obchodu napravo a promluvte si s Luthas. Zeptejte se ho na práci a pak jděte pro něj sbírat banány ze sousední plantáže. Až jich nasbíráte deset, jděte k otevřené bedně (crate) před jeho domem. Dejte láhev rumu do této bedny (Use the bottle of rum on the crate). Pak postupně přidávejte banány (Use the banana on the crate), dokud bednu nenaplníte. Nyní si jděte opět promluvit s Luthas, který vám vyplatí vaši mzdu - 30gp (přesně na cestu zpátky). Zeptejte se ho, kam jsou vyváženy tyto banány (Where the bananas are going?).
    Promluvte si na molu s Customer officer a nechte se prohledat (Search away, i have nothing to hide). Případný rum v inventáři vám bude bez náhrady zabaven. Pak zaplaťte 30gp za lístek a vrátíte se do Port Sarim.
  • Nyní potřebujete bílou zástěru (white apron), kterou si můžete buď koupit v obchodě se šaty (Cloth Shop) ve Varrocku hned u tržiště, nebo získat od někoho, kdo právě vychází z obchodu s jídlem (Food Shop), které se nachází hned vedle jižní části přístavního mola. Až budete mít zástěru, vejděte do tohoto obchodu, oblékněte si zástěru a pokuste se otevřít dveře do skladiště. Majitel Wyndin vám nepovolí vstup dovnitř, ale zaměstná vás na požádání. Jako zaměstnanec už vstoupit můžete. Prohledejte bednu (Search the crate), v níž najdete svoji láhev rumu.
  • Vezměte láhev rumu zpět k Redbeard Frank v hospodě Port Sarim Bar. Po jejím předání vám řekne, že poklad získáte v truhle v pokoji v hospodě Blue Moon Inn ve Varrocku a dá vám k němu klíč. Jděte do určené hospody, kde najdete v prvním patře hledanou truhlu a použijte na ní získaný klíč. Získáte papír s informací, že máte kopat za jižní lavičkou v parku. Míněn je park ve Faladoru.
  • Nyní potřebujete rýč (spade), který můžete získat buď zadarmo v domku severně od zmiňovaného parku (nejlepší), u brány do Draynor Manor nebo koupit v obchodě (General Shop).
    Jděte do parku ve Faladoru a kopejte v záhonu za jižní lavičkou. Místnímu zahradníkovi (Wyson) se to asi nebude líbit a zaútočí na vás, ale nebude problém mu to rozmluvit :-). Poté znovu použijte rýč na záhon a naleznete zakopaný poklad (no, soudě podle nálezu to buď nebyl moc úspěšný pirát, anebo se jeho lup rozdělil rovnoměrně mezi všechny hráče - a že jich je :-).
Odměna: 450gp, 2 quest points, 1 cut emerald, 1 gold ring

Prince Ali Rescue - aneb za vším hledejte ženskou :-)
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s kancléřem (Hassan) v paláci v Al Kharid.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Hassan vás pošle ke králi (Osman), od kterého se dovíte, že mu někdo unesl syna. Požádá vás také o pomoc. Po souhlasu vám řekne seznam věcí, které budete potřebovat.
    • Provaz (rope) můžete získat od starého námořníka (Ned) v Draynor Village, a to buď přímo levně koupit nebo nechat udělat ze čtyř přinesených klubek bavlny (ball of wool).
    • Paruku (wig) vám Ned vyrobí ze tří či čtyř klubek bavlny. Musíte se ho zeptat, zda umí dělat i něco jiného než provazy.
    • Žluté barvivo (yellow dye) vám ze dvou cibulí (onion - k nalezení v blízkosti ovčí farmy) vyrobí čarodějnice Aggie (taktéž je jako Ned v Draynor Village).
    • Červené bobule (redberry) najdete v lese jižně od Varrocku a východně od tamějšího kruhu.
    • Džbánek s vodou (Jug with water) získáte použitím džbánku na nejbližší zdroj vody - fontánu (fountain) či dřez (sink).
    • Mouku (flour) získáte dle návodu Cook's Assistant, bod čtvrtý - ref.
    • Popel (ashes) získáte poté, co necháte dohořet zapálené dříví. Nebo jej lze také nalézt přímo v Draynor Manor ve druhém patře.
    • Růžovou sukni (pink skirt) koupíte v ochodě se šaty u náměstí ve Varrocku.
    • Tři piva (beer) koupíte buď v hospodě ve Varrocku nebo je najdete na stole v Barbarian vesnici.
    • Měkkou hlínu (soft clay) získáte smícháním normální hlíny (clay - její získání viz. Doric's Quest, bod druhý - ref) s vodou.
    • Bronzovou cihlu (bronze bar) získáte smícháním cínové (tin ore) a měděné rudy (copper ore) v tavící peci (furnace - v Al Kharid či Lumbridge).
  • Nyní jděte po polní cestě hned za hradem v Lumbridge na západ a dojdete k budově, kolem které je několik stráží. Zde je Prince Ali držen ve vězení Lady Keli. Jděte na sever, kde obvykle poblíž ohraženého pole najdete osmanovu dceru (Leela), která je zde špiónem. Řekne vám, co máte dělat s věcmi, které jste zatím nashromáždili, případně které vám ještě chybí. V této vesnici si nechte od Aggie vyrobit jěště makeup z červených bobulí, džbánku vody, mouky a popela (hmm, z čehopak to asi dneska vyrábějí kosmetické firmy? :-) ). Použijte také žluté barvivo na paruku, abyste jí obarvili.
  • Osmanova dcera vám také řekne, že budete ještě potřebovat klíč na otevření princova žaláře. Promluvte si tedy s Lady Keli v žaláři a zeptejte se jí, zda by vám nemohla ukázat svůj klíč. Automaticky si tak uděláte obtisk do přinesené měkké hlíny. Vraťte se zpět k Osmanovi, kterému dejte daný obtisk. Pošle vás pro klíč zpět k jeho dceři.
  • Nyní vás Leela pošle zjistit, jak se zbavit Keliina bodyguarda (Joe). Promluvte si s ním, čímž se dovíte, že má slabost pro pivo. Leela vám tedy řekne, že je budete potřebovat hned tři, aby byl od něj pokoj. Nyní máte vše na finální záchranu chudáka prince - provaz, tři piva, klíč, sukni, paruku a makeup.
  • Promluvte si opět s bodyguardem a dejte mu postupně všechna piva. Nyní, dříve než vystřízliví, použijte provaz na Lady Keli, čímž ji svážete. Klíčem si oděmkněte dveře do cely s Princem Ali. Vezme si od vás přinesené věci, čímž se změní k nerozeznání od skutečné Lady Keli, takže bude moci bez obav projít kolem venkovních stráží. Vám už jen zbývá zajít si do Al Kharid pro svou odměnu (mimochodem, ten sultán musí mít ale hodně synů, ještě jsem neviděl, že by nepotřeboval od nějakého hráče pomoc při jejich záchraně :-) ).
Odměna: 3 quest points, 700gp, zdarma průchod branou mezi Al Kharid a Lumbridge

Romeo & Juliet - aneb Shakespeare s dobrým koncem
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s nešťastným Romeem na tržišti ve Varrocku, kde stále vyvolává Juliino jméno.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Romeo se vám svěří se svým problémem (který asi všichni stejně znáte - má rád Julii, ale její otec jeho ne :-)). Pošle vás vyřídit Julii, jak ji miluje. Julie sídlí v domě se zahradou hned za západní branou Varrcoku. Obvykle se pohybuje na verandě.
  • Po pohovoru s Julií se vraťte k Romeovi, ten vás po vyslechnutí pošle za knězem (Father Lawrence), kterého najdete v chrámu v severovýchodní části Varrocku (východně od varrockého zámku či hned severně od místního muzea). Pohybuje se obvykle v přízemí.
  • Kněz vás vyslechne (kdypak jste byli naposledy u zpovědi? :-)) a řekne vám, že jediným řešením je předstírat Juliinu smrt. Nápoj s tímto účinkem dokáže vyrobit pouze místní lékárník (Apothecary). Jeho lékárnu najdete mezi obchodem se šaty (Cloth Shop) a zbrojířem (Sword Shop).
  • Lékárník potřebuje na její přípravu jednu chybějící přísadu - fialové bobule (Cadava berries). Ty najdete v lese jižně od Varrocku (projdete jižní branou a půjdete podél hradby hned na východ). Po jejich přinesení vám dá onen nápoj (Cadava potion). Ten odnesete Julii.
  • Julie si od vás vezme tento lektvar a pošle vás vyřídit Romeovi, aby po jejím pohřbu přišel pro ní k hrobce. Romeo vám poděkuje, čímž jste splnili tento úkol. Když si však pak s ním znova promluvíte, zjistíte, že smutní nad smrtí jeho milované (zapoměl, že je to falešná smrt a že tam měl přijít), no a od Julie si poslechnete hromobití, jak dlouho marně čekala, až ji to přestalo bavit a šla domů - jakpa tam asi přijali toto její zmrtvýchvstání? :-) ).
Odměna: 5 quest point

Sheep Shearer - aneb pomožte farmáři s jeho ovečkami
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s farmářem na ovčí farmě severozápadně od Lumbridge.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Farmář potřebuje nutně 20 klubek bavlny. Sám se ale neodváží ven, neboť mu cosi žere ovce (no, já tam na nic nikdy nenarazil).
  • Takže si sežeňte střihačské nůžky (shears - k dostání v libovolném obchodě, např. hned v Lumbridge). Použijte je k ostříhání dvaceti ovcí (sheep) v jeho ohradě.
  • Získanou bavlnu (wool) odneste do druhého patra jižní věže v hradu v Lumbridge, kde je kolovrátek (spinning wheel). Použijte na něj postupně všechnu bavlnu a získáte 20 klubíček bavlny (ball of wool). Pak to vše odneste farmáři.
Odměna: 60gp, 1 quest point, crafting skill (+1[level 1-2])

Shield of Araav - aneb ani RuneScape se neobejde bez mafie
Obtížnost: nízká
Požadavky: Pro úspěšné splnění úkolu musíte být dva.
Start: Promluvte si s knihovníkem (Reldo) na hradě ve Varrocku.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Reldo vám řekne o ztraceném štítu (Shield of Araav). Pro bližší podrobnosti vás odkáže na knihu, kterou najdete v jednom z blízkých regálů. Jsou v ní podrobnější informace, pro splnění úkolu ale nejsou nutné (aspoň se domnívám). Reldo vám taky řekne, že více by mohl vědět místní obchodník s kožešinami (Baerek), který je členem jednoho z gangů podezřelých z krádeže tohoto štítu.
  • Baraek vám řekne, že Phoenix gang sídlí v budově v uličky východně hned za jižní varrockou bránou (sídlí v podzemí, takže hledejte budovu se žebříkem dolů).
  • V daném sklepení si promluvte s chlapíkem hlídající dveře a řekněte mu, že víte, kdo ve skutečnosti jsou (jinak se vás bude snažit zbavit odkázáním na neexistující noviny 'The Varrock Herald'). Aby se jeden z vás mohl stát plnoprávným členem tohoto gangu, musí získat papír s tajnou zprávou od muže v přízemí hospody The Blue Inn (hned severně od jejich sídla). Jelikož je to člen konkurenčního gangu, nedá vám tu zprávu dobrovolně, ale budete ji muset z něj vytřást :-). Nyní ji přineste zpět do sídlka gangu, čímž se stanete členem a můžete projít. Polovinu štítu najdete vzadu v truhle.
  • Druhý z vás se napřed nechá přijmout do konkurenčního konkurenčního gangu Black Arm rozhovorem s trampem (Tramp) a pak si promluví s jejich šéfkou v jejich sídle,které je v budově na konci uličky hned západně za jižní varrockou bránou.
  • Pro získání vstupu budete muset přinést dvě speciální kuše od konkurence (Phoenix crossbow), které jsou v prvním patře budovy, kde je vchod do podzemí daného gangu. Klíč od dveří získal mezitím první z vás při přijetí do gangu Phoenix, takže jej předá druhému, který si tak obstará potřebné kuše. Po jejich přinesení se stane členem gangu Black Arm, kde v prvním patře jejich budovy najde v truhle druhou polovinu štítu.
  • Obě poloviny štítu si teď vezme k sobě jeden z vás, který si pak promluví se správcem varrockého muzea (východně od hradu), kde výměnou za ně dostane dva certifikáty pro krále. Tyto certifikáty si rozdělíte a každý si promluvíte s králem (King), který je každému z vás vymění za 600gp (každý můžete udat jen jeden, takže ani nepomýšlejte na to, že byste ošidili kamaráda :-) ).
Odměna: 1 quest point, 600gp pro každého z vás

The Knight's Sword - aneb pomozte panošovi nahradit ztracený pánův meč
Obtížnost: vysoká
Požadavky: Combat level alespoň 40
Start: Promluvte si s panošem (squire) v hradu Bílých rytířů (White Knights) ve Faladoru v Asgarnii.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Panoš vám řekne, že ztratil meč svého pána (Sir Vyvin). Požádá vás o vyrobení nového meče. Jelikož je to ale ruční práce, musíte najít tvůrce originálního meče - národ barbarů, zvaných Imcando Dwarves. S nimi se však už dlouho nikdo nesetkal. Jediný, kdo může o nich něco vědět, je Reldo, pracující v knihovně v hradu ve Varrocku (knihovna se nachází v severní části budovy v přízemí).
  • Reldo vám řekne, že poslední příslušník tohoto národa byl naposledy viděn v okolí jižního poloostrova v Asgarnii. Doporučí vám, abyste vzali s sebou jahodovou buchtu (Redberry Pie - ref), které je pro Dwarvy vyhlášenou pochoutkou (jsou to ale labužníci :-).
  • Na zmíněném poloostrově najdete domek a v jeho blízkosti se pohybujícího starého Dwarva jménem Thurgo. Dejte mu připravené pečivo (Use Redberry Pie on Thurgood). Takové dobrotě nemůže odolat :-). Souhlasí s tím, že pro vás vyrobí zmiňovaný meč. Ale aby nový meč vypadal stejně jako původní (ztracený) meč, potřebuje vědět, jak přesně vypadá. Takže zpátky za panošem.
  • Od panoše se dozvíte, že Sir Vyvin má u sebe někde obrázek (picture), kde je vyobrazen i s mečem. Jeho pokoj je ve druhém patře hradu. Obrázek je ve skřínce (cupboard), ale Sir Vyvin nebude rád, že se mu přehrabujete v osobních věcech (vám by se snad líbilo, kdy do vašeho pokoje každou chvíli někdo přišel a obrátil vám naruby obsahy všech šuplíků? :-). Takže si sežeňte někoho, kdo si s ním popovídá (stejně neříká nic zajímavého), zatímco vy prohledáte skříňku. S nalezeným obrázkem se vraťte ke Dwarvovi.
  • Až předáte Dwarvovi obrázek, tak vás požádá o přinesení dvou železných cihel (iron bar) a jedné bluritové rudy (Blurite ore). Tady začínají problémy. Blurite se dá získat pouze v jeskyni pod kopcem, kde jste našli Dwarva. Cestu komplikují piráti (level ~25) a hogoblíni (level ~35), přičemž samotná bluritová ruda je hlídána dvěma ledovými giganty (Ice giant - level 67) a asi pěti ledovými válečníky (Ice warrior - level 57). Všichni jsou samozřejmě agresivní. Máte-li bojový level (combat level) pod 40, tak s tímto úkolem raději ještě nějakou dobu počkejte. Jste-li nad 40 a na serveru je asi tak do 500 lidí, napakujte se jídlem, přidejte k tomu pár run a vyražte tam. Prozkoumejte kameny (rock), některé obsahují hledanou rudu (jsou asi dva, spíše v zadní části jeskyně). Máte-li level 60 a výš, tak není co řešit - získání blurite bude pro vás procházkou růžovou jeskyní :-).
    S bluritovou rudou a dvěma železnýma cihlama jděte zpět za Dwarvem. Udělá vám meč, který odnesete k panošovi do hradu ve Faladoru, kde získáte svou odměnu (doufejte aby neztratil i tento meč, nebo příště budete muset pro speciální rudu například do kráteru sopky na ostrově Karamaja a hlídat ji budou zelení draci (Green dragon - level 110! :-) ).
Odměna: 1 quest point, smithing skill (+4[37-41])

The Restless Ghost - aneb přesvědčte ducha aby šel spát
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s knězem (priest) v kostele v Lumbridge v Misthalinu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Kněz se vám svěří s problémem s duchem (ghost), který straší na hřbitově za kostelem. Poví vám také, že by vám mohl pomoci starý poustevník (hermit), který žije v bažinách jižně od Lumbridge. K němu se jde trochu oklikou kolem dlouhého plotu (asi to má reprezentovat, že žije daleko od civilizace). Až si ním promluvíte, tak vám dá amulet (Amulet of Ghost Speak), pomocí něhož budete moci mluvit s daným duchem (ale musíte mít ten amulet na krku).
  • Vraťte se ke kostelu, jděte na hřbitov a promluvte si s duchem. Až se přestane divit, že mu rozumíte, tak vám řekne, že někdo vzal z jeho rakve lebku a odnesl ji do Čarodějnické věže (Wizard Tower), a že nebude moci klidně spát, dokud mu ji někdo nevrátí. Nezdržujte se na hřbitově moc dlouho, čas od času vyleze z pod nějakého drnu kostlivec, který může být pro vás nebezpečný, jste-li začátečník.
  • Vydejte se tedy na západ, kde u pobřeží najdete most vedoucí k ostrůvku s věží. Přejděte po něm, vstute do věže a sejděte do sklepa. Tam uvidíte na zemi ležet lebku. V okamžiku, kdy ji seberete, se objeví kostlivec a napadne vás. Ale není nijak obtížný a v nejhorším případě můžete zdrhnout z boje (nebude vás pronásledovat). S lebkou se vraťte na hřbitov a dejte ji do rakve (coffin) v blízké malé budově. Duch vám poděkuje a uloží se zpět k věčnému spánku. Konec strašení. A pokud jde o ten amulet, tak nefunguje na žáného jiného ducha, takže se ho můžete klidně zbavit (anebo se s ním nechat vyfotit :-).
Odměna: 1 quest point, prayer skill (+5[level 1-6])

Vampire Slayer - aneb hrabě Drákula nedá pokoj ani v RuneScape
Obtížnost: střední
Start: Promluvte si s vesičanem (Man) v Draynor Village v Misthalinu.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Vesničan vám řekne o upírovi, pocházejícím z podzemí Draynor Manor a terorizujícím vesnici. Nabídněte své služby. Řekne vám o starém lovci upírů, který je ale bohužel už v důchodu. Nalézt ho můžete v hospodě Jolly Boar Inn, která je v lese severně od Varrocku. Předtím si ale opatřete česnek (garlic), který se nalézá v prvním patře některého domku ve vesnici. Bude schovaný ve skříňce (cupboard). Svěcenou vodu jsem bohužel nenašel nikde :-(.
  • V hospodě najděte opilého ex-lovce upírů (Dr. Harlow). Kupte mu u výčepního drink a zkuste s ním promluvit. Opakujte to tak dlouho, dokud se nerozpovída (obvykle nejpozději třetí pivo mu jazyk rozváže :-). Po rozhovoru vám předá svěcený kůl (stake) na zabití upíra. Budete potřebovat ještě kladivo, abyste ten kůl měli čím zatlouct (pěstmi to nejde :-). To kladivo stačí naštestí obyčejné.
  • Jděte do Draynor Manor a vstupte do budovy. Jste-li zde poprvé, nelekejte se, že se dveře za vámi zabouchly a nejdou otevřít. Exit je v nejvýchodnější místnosti budovy. Do podzemí sejděte po schodech. Upír (Count Draynor) se zde bude procházet kolem své rakve (cofin), pokud ne, vzbuďte ho otevřením této rakve. Taktika boje je v dalším bodě.
  • Upíra můžete oslabit jakoukoliv zbraní (nemusí být ze stříbra :-), jelikož kůl (stake) není nijak zvlášť účinný, ale dorazit ho musíte jedině pomocí něj, jinak si opět obnoví život (upír). Kůl se používá jako normální zbraň (wield it), kladivem do toho asi mlátíte automaticky (bohužel, žádná speciální animace se nekoná). Pokud máte v inventáři česnek (garlic), tak upír ztrácí v okamžiku zahájení souboje 10hp ze svého zdraví. Zklamu vás, není možné se napakovat dvaceti česneky a myslet si, že ho to složí na zem jen co si k vám čuchne :-).
Odměna: 3 quest points, attack skill (+6[level 4-10], +5[level 22-27])

Witch's Potion - aneb vařila čarodějnice polívku ve velkém rendlíku...
Obtížnost: nízká
Start: Promluvte si s čarodějnicí (Hetty) v Rimmingtonu jihozápadně od Faladoru v Asgarnii. Požádejte ji o poodhalení vaší temné stránky.
Nápovědu získáte po zvýraznění či kliknutí na následující oblasti:
  • Hetty vás požádá o přinesení několika důležitých přísad do právě vařeného nápoje. Jsou to: spálené maso (burnt meat), cibuli (onion), krysí ocásek (Rat`s tail) a mločí oko (Eye of newt) - samé lahůdky, že? :-).
  • Spálené maso získáte buď neúspěšným pečením syrového anebo opětovným upečeným již upečeného masa.
  • Cibuli najdete na záhonku severně od Rimmingtonu vedle políčka se zelím (cabbage).
  • Krysí ocásek zůstává na zemi po každé zabité kryse (ale až po aktivování úkolu), kterých je naštěstí v okolí dost.
  • Mločí oko získáte v obchodě s čarodějnými potřebami v přístavu Port Sarim. Nachází se vedle obchodu se šperky.
  • Nyní vše odneste zpět k Hetty a promluvte si s ní. Vyzve vás, aby jste se napili z výsledného nápoje v kotli (drink from couldron). Nebojte se, nepromění vás to v žábu ani ještěrku :-).
Odměna: 1 quest point, magic skill (+3[level 5-8], +1[level 30-31])